• Coaching

              A coaching a vezetők, a kulcsemberek egyénre szabott fejlesztése és támogatása, a személyes kompetenciafejlesztés egyik leghatékonyabb formája.

                                         A coaching együttműködésre épülő megoldás- és eredményorientált tanulási folyamat, melyenek célja az egyén és a szervezet hatékonyságának növelése érdekében azon ismeretek bővítése és vezetői készségek fejlesztése, melyek a mindennapi munkában az eredményességhez, a szakmai és személyes elégedettséghez nélkülözhetetlenek.

    Ki a coach?
              A coach egy támogató társ, akinek ebben a folyamatban az a feladata, hogy a kitűzött célokkal összefüggésben támogassa az ügyfelet a személyes értékek és erőforrások felfedezésében és megerősítésében, teljesítménye maximalizálása érdekében. Nem tanít, hanem hagy tanulni, nem dönt és nem cselekszik az ügyél helyett, nem ad szakmai tanácsot, hanem értő odafigyeléssel, ítélkezéstől mentes meghallgatással, kérdéseivel segíti az ügyfelét a feszültséggel teli helyzet megoldásában, és mint egy edző, aki személyre szabottan készíti fel a sportolót a versenyre és a győzelemre, úgy készíti fel a coach a szakembert, a vezetőt a számára kritikus, kihívásokkal teli helyzetek sikeres megoldására. Minden esetben titoktartás kötelezi.

    Mit nyújthat a coaching?
    Azok, akik a coachingot rendszeresen igénybe veszik:
    • fejlesztik szakmai személyiségüket;
    • jobban/könnyebben terveznek és következetesebbek céljaik kivitelezésében;
    • megtanulják, hogyan használják saját belső erőforrásaikat arra, hogy a legjobbat hozzák ki önmagukból;
    • folyamatosan képesek nagy kitartással bonyolult helyzeteket megoldani;
    • munkájukban és kapcsolataikban a változó körülmények ellenére is rugalmasságot tanúsítanak;
    • munkatársaikkal empatikusak, segítik őket a képességeik kibontakoztatásában;
    • javítják döntési képességüket, ezáltal hatékonyabb végzik munkájukat;
    • megtanulják, hogy miképp hagyják maguk mögött, ami nem sikerül és keressenek új utakat, hogy céljaikat elérjék.

    Hogyan zajlik a coaching folyamat?
              A coaching bizalmon alapuló partneri kapcsolat. Az első személyes beszélgetés alkalmával az ügyfél és az őt foglalkoztató témák megismerése és átbeszélése történik meg és definiálásra kerül a folyamat célja és elvárt eredményei. Ezután a coach és az ügyfél (coachee) szerződést kötnek egymással melyben a coach és ügyfele együtt határozzák meg a folyamat kereteit, irányát és menetét.
              A folyamat általában 60 perces ülésekből áll, azonban az igények mentén akár hosszabb is lehet.
              A coach az ügyfél igényeinek, tanulási stílusának leginkább megfelelő keretet biztosítja a továbblépéshez, az ügyfél pedig a számára legfontosabb kérdéseket és erre talált válaszait hozza a folyamatba.

    KAPCSOLÓDÓ:
    » Tréning, coaching, szupervízió és mentoring közti különbségek









Business coaching

business coaching

Aktuális történések kerülnek megbeszélésre a jövőbeni változások, eredmények elérése érdekében. A jövő lehetőségei...

Tovább olvasás

Life coaching

life coaching

Különleges eredményeket produkálni a saját életünkben, egyre aktívabbá, kreatívabbá válni.
A boldogság legmagasabb foka az...

Tovább olvasás

Executive coaching

Executive coaching

Az oldal tartalma fejlesztés alatt áll.
Kérem, nézze meg többi oldalunkat, látogasson vissza később vagy lépjen velünk kapcsolatba.

Tovább olvasás